Κυριακή 19 Ιανουαρίου 2014

Οι αυτοκινητόδρομοι “δώρο” στους εργολάβους



Διαβάστε στο UNFOLLOW 25 που κυκλοφορείΗ κυβέρνηση επιχειρεί να παρουσιάσει το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για την ολοκλήρωση των αυτοκινητόδρομων της χώρας, που ψηφίστηκε από τη Βουλή, ως συμβολή στην ανάκαμψη της οικονομίας. Στην πραγματικότητα είναι προς όφελος των μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων αλλά σε βάρος των ελλήνων πολιτών.
ΑυτοκινητόδρομοιΌπως αποκαλύπτουμε στο UNFOLLOW 25, τα έργα στους τέσσερις αυτοκινητόδρομους («Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», «Ιόνια Οδός», «Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας Ε65» και «Ολυμπία Οδός»), σταμάτησαν το 2011, «με αποκλειστική υπαιτιότητα των κατασκευαστικών ομίλων αφού δεν κατάφεραν να εξασφαλίσουν το δανεισμό τους από τις τράπεζες». Στο διάστημα αυτό το ελληνικό δημόσιο δεν ενεργοποίησε τις ρήτρες για τις καθυστερήσεις στην παράδοση των έργων, αλλά αντίθετα έσπευσε μέσω της ψήφισης του νομοσχεδίου να προσφέρει νέα κεφάλαια από τα χρήματα του ελληνικού λαού και το ΕΣΠΑ, εκμηδενίζοντας ουσιαστικά τη συμμετοχή και άρα και το όποιο επιχειρηματικό ρίσκο των ιδιωτών στην ολοκλήρωση των αυτοκινητοδρόμων.
Το νομοσχέδιο για την επανεκκίνηση των έργων μετατρέπει την αρχική ετεροβαρή συμφωνία υπέρ των ιδιωτών σε νεοαποικιακή σύμβαση με την κυβέρνηση να προσφέρει άφθονο και ζεστό χρήμα στους ιδιώτες αυξάνοντας τη συμμετοχή του Δημοσίου περίπου στα 3,9 δισ. ευρώ με το επιπλέον 1,2 δισ. ευρώ να αφαιρούνται από το ΕΣΠΑ! Επιπλέον επιβάλει στο δημόσιο να πληρώσει ποινικές ρήτρες, εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ. Δίνει το δικαίωμα στους εργολάβους να προχωρήσουν σε αυξήσεις στα διόδια από 1/1/2014. Αυξάνει την περίοδο εκμετάλλευσης των αυτοκινητόδρομων από τους ιδιώτες.
Ποιοι επιχειρηματικοί όμιλοι ευνοούνται από το νομοσχέδιο;
Γιατί άραγε τα έργα χαρακτηρίζονται ακόμα ιδιωτικά όταν επί της ουσίας είναι κρατικά;
Ποια βάρη θα φορτωθούν στις πλάτες του ελληνικού λαού για να διασφαλιστούν τα κέρδη των μεγάλων συμφερόντων;
Στο UNFOLLOW 25 παρουσιάζουμε άλλη μια προκλητική νομοθετική παρέμβαση της κυβέρνησης που ήρθε για να εξασφαλίσει τα έσοδα των ιδιωτικών ομίλων και να ενδυναμώσει τις διαπλεκόμενες σχέσεις ανάμεσα στους πολιτικούς και τα γνωστά συμφέροντα της χώρας.
Στο UNFOLLOW 25, που κυκλοφορεί στα περίπτερα, διαβάστε: «Οι αυτοκινητόδρομοι “δώρο” στους εργολάβους», ρεπορτάζ του Κώστα Γυφτοδήμου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου